Eczane Çevirici

Eczane alış faturalarını anında muhasebeleştirin.

Eczane alış faturalarını anında muhasebeleştirin. Ecza deposundaki Alış Faturalarını Girmekten Kurtul, Eczane Çevirici' yi Kullan,Rahat Et!

 

https://eczanecevirici.yesilmaviyazilim.com.tr
Tanımla

Ecza Deposuna ait eczane kodu, kullanıcı adı ve şifre bilgilerini Eczane Çevirici'ye tanımla

İndir

İstediğin tarihe göre fatura indir

Aktar

Muhasebe kodunu gir ve kendi programına aktar

Sıkça Sorulan Sorular

Destek almak istediğiniz bölümü seçiniz

Cari hesap kodunu kontrol ediniz.

 Hata     : Cari hesap kodunu kontrol ediniz. Alliance Healthcare Ecza Deposu

Nedeni :  Alliance Healthcare Ecza Deposu için şifre değişikliği olmuştur. Zaten Depo seçiniz kısmında Hatalı Kullanıcı yazıyor.

Çözüm : Bu hata alındığında tanımlama penceresindeki eczane güncel şifresini istemelisiniz. Ardından tanımlama penceresinden bu alanları güncelleyip kaydet butonuna tıklayınız.

Belirtilen bağımsız değişken geçerli değerler aralığında değildi. Parametre adı : index

Hata     : Belirtilen bağımsız değişken geçerli değerler aralığında değildi. Parametre adı : index

Nedeni :  Fatura listesinde tanımlı alan da yer değişikliği olduğunda bu hata gelebilir. Yada xml fatura içeriğinde hata olabilir.

Çözüm :  Bu hata alındığında destek ekibi ile irtibata geçip güncel versiyon yükletmesini talep ediniz.

Bunun için [email protected]  veya WhatsApp hattına 0541 722 37 55 numaralı telefona anlık talebinizi iletebilirsiniz.

Temel alınan bağlantı kapatıldı: Bağlantı beklenmedik bir şekilde

Hata     : Aktarma bağlantısından veriler okunamadı. Bağlantı kapatıldı. Temel alınan bağlantı kapatıldı. Alma işleminde beklenmeyen hata oluştu.

Nedeni :  İskoop – Gek- Bek entegrasyon şifre mükellef tarafından ya da güvenlik nedeni ile güncellenmiş de olabilir.

Çözüm : Bu hata alındığında aşağıdaki eğitim videosu yada detaylı görsel sayfamızdan adımları takip ederek entegrasyon şifresini yenileyip tanımlama pencesi alanında güncelleyip kaydet yapabilirsiniz.

 

Diğer Yöntem için tıklayınız

 

Hedef makine etkin olarak reddettiğinden bağlantı kurulamadı Uzak sunucuya bağlanılamıyor

Hata     : Hedef makine etkin olarak reddettiğinden bağlantı kurulamadı Uzak sunucuya bağlanılamıyor

Nedeni : Erişim hatasına göre bu uyarı gelebilir. Web servis yolu değişmiş / kapanmış ya da güncelleme yapılıyor olabilir.

Çözüm : Bu hata alındığında belli bir tarih aralığında tekrar aktarım yapmayı deneyebilirsiniz eğer hata devam ederse destek ekibimize iletebilirsiniz.

Bunun için [email protected]  veya WhatsApp hattına 0541 722 37 55 numaralı telefona anlık talebinizi iletebilirsiniz.

 

'System.DBNull' türündeki nesne 'System.String' türüne atılamadı. The value for column 'DEFAULT_DIR' in table 'GENEL_ECZANE' is DBNull.

Hata     : 'System.DBNull' türündeki nesne 'System.String' türüne atılamadı. The value for column 'DEFAULT_DIR' in table 'GENEL_ECZANE' is DBNull.

Nedeni :  İstanbul Koop, Bursa Ecza Koop. ve Güney Ecza Koop. ecza deposu tanımı yapılırken kullanıcı bilgilerini istenildiği gibi girilmediğinde bu hata penceresi gelmektedir.

Çözüm :  Bu hata alındığında Servis Kullanıcı ( Fatura Aktarımı ) kullanıcı bilgilerine göre tanımlama yapılmalıdır. Örnek uygulama için tıklayınız.

Kök öğesi eksik

Hata     : Kök öğesi eksik

Nedeni : Sistemden gelen faturaların belirli bir tarih aralığında ard arda fatura olmamasından kaynaklanan uyarıdır. Örneğin 01.01.2023 de faturası var 08.01.2023 e kadar faturası yok.

Çözüm : Bu hata alındığında ilgili ecza deposunun web portalından fatura listesi kontrol edilir. Ardından program yeniden başlatılıp aktarım tarih aralığı 01.01.2023 - 10.01.2023, 11.01.2023 - 20.01.2023, 21.01.2023 - 31.01.2023 şeklinde 10 ar günlük yada 5 er günlük olacak şekilde aktarım yapılır.

Not: Program versiyonu en az 4.3.0.0 olmalıdır, eski versiyonlarda da bu hata alınabilir.

Örnek Fatura Listesi

 

satir-silme-2.png

 

Uzak sunucuya bağlanamıyor.

Hata     : Uzak sunucuya bağlanamıyor.

Nedeni : Erişim hatasına göre bu uyarı gelebilir. Web servis yolu değişmiş / kapanmış ya da güncelleme yapılıyor olabilir.

Çözüm : Bu hata alındığında destek ekibimize iletebilirsiniz.

Bunun için [email protected]  veya WhatsApp hattına 0541 722 37 55 numaralı telefona anlık talebinizi iletebilirsiniz.

 

Uygulamanızda işlenmemiş özel durum oluştu. İşlem yapmak istediğiniz müşteri vergi kimlik numarası sistemde kayıtlı değildir.

Hata     : Uygulamanızda işlenmemiş özel durum oluştu. İşlem yapmak istediğiniz müşteri vergi kimlik numarası sistemde kayıtlı değildir.

Nedeni : Lisans tablosuna mükellefin vergi numarası yada tc kimlik numarası tanımlı olmadığında bu uyarıyı alır. 

Çözüm : Bu hata alındığında tanımlama ekranında TC / Vergi No alanına girilen TC kimlik numarası ya da Vergi numarasını destek ekibimize iletebilirsiniz.

Bunun için [email protected]  veya WhatsApp hattına 0541 722 37 55 numaralı telefona anlık talebinizi iletebilirsiniz.

tc-vkn-tanim-eczane.png

Faturalar getirilirken aşağıdaki hata oluştu

Hata     : Faturalar getirilirken aşağıdaki hata oluştu

Nedeni : Ecza deposu kayıtlarında fatura aralığı farklı olduğu durumlarda gelen bilgilendirme

Çözüm : Bu hata öncelikle eksik gelen fatura olup olmadığı fatura listesinden ve ecza deposu portalındaki fatura listesinden kontrol edilir hata bulunamazsa destek ekibimize iletebilirsiniz.

Bunun için [email protected]  veya WhatsApp hattına 0541 722 37 55 numaralı telefona anlık talebinizi iletebilirsiniz.

 

Sunucu isteği işleyemedi. 0 konumda satır yok

Hata     : Sunucu isteği işleyemedi. 0 konumda satır yok

Nedeni :  Ecza deposu üzerinde anlık erişim hatası yada xml servisinde güncelleme

Çözüm : Bu hata alındığında ecza deposuna ait web depo portalına girmeye çalışın, eğer portal açılıyor her şey normal gözüküyor ve bu hata devam ediyorsa destek ekibimize iletebilirsiniz.

Bunun için [email protected]  veya WhatsApp hattına 0541 722 37 55 numaralı telefona anlık talebinizi iletebilirsiniz.

 

Detaylı hesaplamanın sonucu ile detaysız hesaplama sonucu arasındaki fark var. Satırları kontrol ediniz.

Hata     : Detaylı hesaplamanın sonucu ile detaysız hesaplama sonucu arasındaki fark var. Satırları kontrol ediniz.

Nedeni : Eczanelerden detaylı fatura çektiğinde bu uyarı gelebilir.

Çözüm : Bu hata ecza depolarındaki ürün bazlı fiyat ve iskonto hesaplamalarına göre kuruş farklılıkları olabilir. Tutarlar daha yüksek farklar şeklinde geliyorsa mutlaka ecza deposu web portalındaki faturalara göre kıyaslanmalıdır.

Uzak sunucuya bağlanamıyor. Bağlanılan uygun olarak belli bir süre içinde yanıt vermedi

Hata     : Uzak sunucuya bağlanamıyor. Bağlanılan uygun olarak belli bir süre içinde yanıt vermedi

Nedeni : Erişim hatasına göre bu uyarı gelebilir. Web servis yolu değişmiş / kapanmış ya da güncelleme yapılıyor olabilir.

Çözüm : Bu hata alındığında belli bir tarih aralığında tekrar aktarım yapmayı deneyebilirsiniz eğer hata devam ederse destek ekibimize iletebilirsiniz.

Bunun için [email protected]  veya WhatsApp hattına 0541 722 37 55 numaralı telefona anlık talebinizi iletebilirsiniz.

 

Aktarma bağlantısından veriler okunamadı. Bağlantı kapatıldı. Temel alınan bağlantı kapatıldı. Alma işleminde beklenmeyen hata oluştu.

Hata     : Aktarma bağlantısından veriler okunamadı. Bağlantı kapatıldı. Temel alınan bağlantı kapatıldı. Alma işleminde beklenmeyen hata oluştu.

Nedeni :  İskoop – Gek- Bek entegrasyon şifre mükellef tarafından ya da güvenlik nedeni ile güncellenmiş de olabilir.

Çözüm : Bu hata alındığında aşağıdaki eğitim videosu yada detaylı görsel sayfamızdan adımları takip ederek entegrasyon şifresini yenileyip tanımlama pencesi alanında güncelleyip kaydet yapabilirsiniz.

 

Diğer Yöntem için tıklayınız

 

Cari hesap kodunu kontrol ediniz. Sancak Ecza Deposu

Hata     : Cari hesap kodunu kontrol ediniz. Sancak Ecza Deposu

Nedeni : Sancak Ecza Deposu için 868 ile başlayan kod tanımlanmadığında bu uyarı gelebilir.

Çözüm : Bu hata alındığında tanımlama penceresindeki kullanıcı adı kısmına 868 ile başlayan mükellefinize ait GLN numarasını girmelisiniz. Bu tanımlamayı yapmanıza rağmen yine aynı hata devam ederse Fatura aktarımı için ecza deposu ile göörüşüp fatura aktarımı işaretini onaylatmalısınız.

 sancak-eczadeposu-gln.png

Belirtilen kriterlere uygun fatura bulunamadı

Hata     : Belirtilen kriterlere uygun fatura bulunamadı

Nedeni : Seçilen tarihe ait fatura bulunamadığını gösteriyor.

Çözüm : Bu hata alındığında ecza deposuna ait web portala giriş yapılır. Aktarım yapılacak tarih aralığında fatura olup olmadığı kontrol edilir. Eğer fatura ve programda hata devam ediyorsa destek ekibimize iletebilirsiniz.

Bunun için [email protected]  veya WhatsApp hattına 0541 722 37 55 numaralı telefona anlık talebinizi iletebilirsiniz.

 

Cari hesap kodunu kontrol ediniz. Alliance Healthcare Ecza Deposu

Hata     : Cari hesap kodunu kontrol ediniz. Alliance Healthcare Ecza Deposu

Nedeni : Alliance Healthcare Ecza Deposu için eczane kodu 4 yada 5 haneli bir kod olması gerekiyor.

Çözüm : Bu hata alındığında tanımlama penceresindeki eczane kodu kısmında 7 haneli eczane kodu girilmiş ile onu mükellefinizi arayıp 4-5 haneli yeni eczane kodunu, kullanıcı adını ve şifresini istemelisiniz. Ardından tanımlama penceresinden bu alanları güncelleyip kaydet butonuna tıklayınız.

 alliance-healthcare-eczanekodu.png

Kullanıcı adı yada şifre yanlış

Hata     : Kullanıcı adı yada şifre yanlış

Nedeni :  Kullanıcı adı yada şifre hatası bilgilendirmesi

Çözüm : Bu hata alındığında aktarım için kullanacağınız ecza deposuna ait şifresi değişikliğini yapan mükelefinizden temin ediniz. Ardından Eczane Çevirici > Ecza Deposu Firmanız > Hangi mükellef ise kayıt üzerine çift tıklayıp şifre alanını güncelleyip Kaydet butonuna tıklayınız.

eczadepo-sifre1.png

eczadepo-sifre2.png

eczadepo-sifre3.png

(İskoop - Bursa Koop - Güney Ecza Koop ) Fatura Aktarım Problemi Hk.

 Hata Açıklaması : 

Aktarma bağlantısından veriler okunamadı: Bağlantı kapatıldı.
Temel alınan bağlantı kapatıldı: Alma işleminde beklenmeyen hata oluştu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
İstanbul Ecza Koop. Aktarımı - Offline

İstanbul Ecza Koop. Aktarımı - Offline

 
Not: Bursa Ecza Koop. Aktarımı - Offline'da İstanbul Ecza Koop. Aktarımı - Offline benzerdir.
 
 
Resim 1: İstanbul Ecza Koop. internet sitesini google'dan aratıyoruz.
 
 
Resim 2: İstanbul Ecza Koop. sitesinden E-TİCARET bölümüne tıklıyoruz.
 
 
Resim 3: İstanbul Eza Koop. Kurumsal Portalı ekranından Kullanıcı Adı ve Şifre bilgisini kulllanarak oturum açıyoruz
 
 
Resim 4: Portal açılınca Menüden Raporlar > Mali Raporlar > Fatura Detay Raporu/e-Fatura'ya tıklıyoruz.
 
 
Resim 5: Başlangıç tarihi, bitiş tarihi belirleyip Ara butonuna tıklıyoruz.
 
 
Resim 6: Fatura listesi tamamlandığında seçim aracını kullanarak Tümünü seç butonuna tıklıyoruz.
 
 
Resim 7: Tüm liste seçimi yapıldı, E-Fatura İndir butonuna tıklıyoruz. Seçimini yaptığımız faturaların listesini indireceğiz.
 
 
Resim 8: Bilgisayar > Yerel Disk (D) > iskoop adında bir klasör oluşturup efatura.xml olarak dosyayı kaydediyoruz.
 
 
Resim 9: İstanbul Ecza Koop. Aktarımı - Offline seçiyoruz.
 
 
Resim 10: Bilgi güncellemesi için eczane adına çift tıklıyoruz Yeni Eczane Tanımla penceresi geliyor buradan E-Fatura Dosyası bölümünden Gözat... butonuna tıklayıp e-fatura dosyasının seçiyoruz.
 
 
Resim 11: E-fatura dosyasının yolunu tanımlıyoruz.
 
 
Resim 12: E-fatura dosyasının tanımlanmış yolunu göster.
 
 
Resim 13: E-fatura dosyasındaki faturaları aktarmak için Aktarıma Başla butonuna tıklanır.
 
 
Resim 14: Aktarım tamamlanarak fatura listesi ekrana gelmiştir.
 
Yevmiye Fişleriniz Kaç Günlük olsun?

'Araçlar' mesününde 'Seçenekeler'e tıklayın. Açılan Pencerede 'Fiş Gruplandırma' bölümünde Günlük, 5 Günlük, 7 Günlük, 10 Günlük, Aylık ve Fatura No (Her fatura için ayrı fiş) seçeneklerinden birisini işaretleyip kaydedin.

Ecza Depolarında Matbu Evrak Numarasını nasıl yazabilirim?

Ecza Depolarından alnan faturalarda Belge No alanında yer alan veriler depoların sisteminden takip numaralarını göstermektedir. Fatura Çevirici - Eczane Çevirici programında yer alan Resmi No sütunundaki veriyi doldurarak Mali Müşavir Programınıza yeniden veri güncellemesi yapmadan Belge No alanını güncelleyebilirsiniz. 

Fişleri istediğim şekilde sıralayabilir miyim?

Aşağıda gösterildiği gibi Fiş Gruplandırma seçeneğini kullanarak;

1- Muhasebe fişinizi Günlük oluşturabilirsiniz.

2-Muhasebe fişinizi 5 Günlük oluşturabilirsiniz.

3-Muhasebe fişinizi 10 Günlük oluşturabilirsiniz. Yani bir aylık veriyi 3 fiş yapar.

4-Muhasebe fişinizi 10 Günlük ve 31 Ayrı Gün seçerek veriyi 4 fiş haline getirebilirsiniz.

5-Muhasebe fişinizi Aylık oluşturarak tek fiş haline getirebilirsiniz.

6-Muhasebe fişinize Fatura No (Her Fatura için ayrı fiş) oluşturabilirsiniz.

7-Fiş Sıralama alanını kullanarak Fatura Tarihi'nden sonra istenilen alana göre sıralama yapabilirsiniz.

 

Aktarım esnasında “Hesap Adı alanı eklemek için uygun değildir.” Hatası alıyorum. Bu sorunun sebebi nedir ?

Bu hatanın sebebi aktarım yapmaya çalıştığınız firmadaki hesap planı ile ( 600 , 391, 153 ve 191 ana ve alt hesapları) fatura çeviricide belirtmiş olduğunuz hesap kodlarının birbiriyle uyumlu olmamasıdır . Excel Fatura Listesini Fatura Çevirici ‘ye yükledikten sonra “Aktarım Seçenekleri ” ekranında Hesaplanan Kdv,Yurtiçi Satışlar , İndirilecek Kdv, Mal Alışlara ilişkin hesap kodlarını göreceksiniz. Bu hesap kodlarını Luca’da aktarım yapmak istediğiniz şirketin ve dönemin hesap planına gore düzenleyiniz.

Ba/Bs leri Nasıl İşaretleyebilirim?

Fatura Çevirici’deki ‘Araçlar’ menüsünde ‘Seçenekler’ e tıklayın . Açılan Pencerede ‘Yazdırma Seçenekleri’ kısmından ‘Ba/Bs İşaretle’ çekini işaretleyin . Daha sonra ‘Cari Hesap Kodunu Kullan’ veya ‘Ba/Bs Cari Kodunu Kullan’ seçeneklerinden size uygun olanı işaretleyip kaydedin.