e-Fatura Çevirici

Faturalarını anında muhasebeleştirin

Faturalarını anında muhasebeleştirin. e-Fatura Çevirici ile fiş işlemek kabus olmaktan çıkıyor. Tek yapmanız gereken mükellefinizden e-Fatura, e-Arşiv Fatura portalına ait firma kodu, kullanıcı adı ve şifresini istemek, gerisini e-Fatura Çevirici'ye bırakın.

https://e-faturacevirici.yesilmaviyazilim.com.tr/
Tanımla

e-Fatura, e-Arşiv Fatura portalına ait firma kodu, kullanıcı adı ve şifre bilgilerini e-Fatura Çevirici'ye tanımla

İndir

İstediğin tarihe göre e-Fatura, e-Arşiv Fatura indir

Aktar

Muhasebe kodunu gir ve kendi programına aktar

Sıkça Sorulan Sorular

Destek almak istediğiniz bölümü seçiniz

Sunucu anlamlı bir yanıt sağlamadı: bunun nedeni, bir sözleşme uyumsuzluğu, zamanından önce kapatılan bir oturum veya bir iç sunucu hatası olabilir.

Hata     :  Sunucu anlamlı bir yanıt sağlamadı: bunun nedeni, bir sözleşme uyumsuzluğu, zamanından önce kapatılan bir oturum veya bir iç sunucu hatası olabilir.

Nedeni :  Özel entegratör web servisinden bu hata gelmektedir. Bunun nedeni mükellef sistem destek süresi gereği sözleşmesi sona ermiş yada kullanıcı bilgilerinde engelleeme olabilir.

Çözüm :  Bu hata alındığında özel entegratör portal sayfasından giriş yapılıp herhangi bir süre bitimi yada kullanıcı engeli olup olmadığı kontrol edilir. Eğer bu durumlar varsa mükellefiniz özel entegratör firması ile görüşüp sorunun çözümü konusunda yardım almalıdır.

Yedek Nasıl Alınır?

Hata     :  Yedek Nasıl Alınır?

Nedeni :  Yeni bir bilgisayara kurulum yada var olan bilgisayarınızda formatlama yaptıracaksanız mutlaka yedek almalısınız. 

Çözüm :  Fatura Çevirici programı çalıştırılır Yardım menüsü altında Yedek Al kısmına tıklanıp masaüstüneze FaturaCevirici-Yedek tarih ve saati gösteren bir isimle yeni bir yedek klasörü oluşturur. Bu yedek klasörü format yada diğer yeni bir bilgisayar kurulumunda destek personeline gösterilerek aynı kullanıcı bilgileri ve parametreler kullanılarak aktarım yapmanızda yardımcı olur. Format öncesi yada bilgisayar değişikliğinde mutlaka yedek alınız. Sonrasında parametre, kullanıcı tanımı ve muhasebe kodlarının girilmesinde zaman kaybetmemiş olursunuz.

StartIndex sıfırdan küçük olamaz. Parametre dı: startIndex

Hata     :  StartIndex sıfırdan küçük olamaz. Parametre dı: startIndex

Nedeni :  Fatura listesi penceresinde tarih ve belge numarasına göre sürekli sıralama yapmanız durumunda Dışarı Aktar - F2 butonuna tıklanıldığında karşınıza çıkabilir.

Çözüm :  Bu hata alındığında Kapat butonuna tıklanıp bu uyarı penceresi kapatılır ardından Dışarı Aktar - F2 butonuna tıklanıp tekrar muhasebe fişi oluşturması sağlanır. Bu uyarı sonrasında herhangi bir veri kaybı olmaz sadece fatura sayısı ve fatura tutar değerlerini yeniden hesaplama yaparken sorun yaşadığı için bu uyarıyı veririr. Eğer sorun devam ederse fatura aktarım işlemini yeniden yapabilirsiniz.

Lütfen Satırdaki veriyi kontrol ediniz.

Hata     :  Lütfen Satırdaki veriyi kontrol ediniz.

Nedeni :  Fatura listesinde yer alan işaretli satırdaki Matrah ve KDV muhasebe kodu yada diğer muhasebe kodları boş olduğunda bu uyarı gelebilir. Bir diğer kontrol edilmesi gereken yer de Araçlar > Seçenekler > Aktarım Seçenekleri -1 penceresinde Fiş Satır Açıklaması sağ kutucuğundaki içeriklerin bulunduğu isimlerlerin satır alanı boş ise yine bu uyarı gelebilir.

Çözüm :  Bu hata alındığında ilgili satır alanındaki muhasebe kodu ve Araçlar > Seçenekler > Aktarım Seçenekleri -1 penceresinde Fiş Satır Açıklaması sağ kutucuğundaki içeriklerin bulunduğu isimlerlerin satır alanı kontrol edilmelidir.

 

Programı kullanmaya devam etmek için güncelleme ve destek ücretini ödemeniz gerekmektedir. Kapat butonuna bastıktan sonra ekranda açılan pencereden ödemenizi yapabilirsiniz. Ödemeniz sistem tarafından otomatik onaylanacaktır, ödeme yaptıktan sonra programı kullanmaya devam edebilirsiniz.

Hata     :  Programı kullanmaya devam etmek için güncelleme ve destek ücretini ödemeniz gerekmektedir. Kapat butonuna bastıktan sonra ekranda açılan pencereden ödemenizi yapabilirsiniz. Ödemeniz sistem tarafından otomatik onaylanacaktır, ödeme yaptıktan sonra programı kullanmaya devam edebilirsiniz.

Nedeni :  Programın mevcut lisans süresinin sona erdiğini göstermektedir.

Çözüm :  Bu hata alındığında KAPAT butonuna tıklanır açılan pencereden lisans güncelleme ve destek ücretini güvenli kredi kartı ödeme sayfasından kredi kartınız ile ödemesiniz yapabilirsiniz. Ardından programınızı 1-2 dk sonra tekrar açarak kullanmaya devam edebilirsiniz. Faturanız haftaiçi mesai saatleri içerinde tanımlı mail adresinize gönderilecektir. Ödeme aşamasında her hangi bir sorun yaşarsanız aşağıdaki bilgileri kullanarak destek ekibine ulaşabilirsiniz. 

Bunun için [email protected]  veya WhatsApp hattına 0541 722 37 55 numaralı telefona anlık talebinizi iletebilirsiniz.

Syntax error: Missing operand after 'LU' operator.

Hata     :  Syntax error: Missing operand after 'LU' operator.

Nedeni :  Fatura listesinde yer alan cari unvanlar içerinde 'den yani Ali'nin Yeri carisinde geçen tek tırnak işaretinden dolayı bu hata gelmektedir.

Çözüm :  Bu hata alındığında önce fatura listesinde cariler aranda arama yapılır tırnak geçen kayıt varsa tırnak simgesi silinir. Hata yine devam ediyorsa destek ekibi ile irtibata geçip güncel versiyon yükletmesini talep ediniz.

Bunun için [email protected]  veya WhatsApp hattına 0541 722 37 55 numaralı telefona anlık talebinizi iletebilirsiniz.

BindingSource cannot be its own data source. Do not set the DataSource and DataMember properties to values that refer back to BindingSource.

Hata     :  BindingSource cannot be its own data source. Do not set the DataSource and DataMember properties to values that refer back to BindingSource.

Nedeni :  Fatura listesi penceresinde tarih ve belge numarasına göre sürekli sıralama yapmanız durumunda Dışarı Aktar - F2 butonuna tıklanıldığında karşınıza çıkabilir.

Çözüm :  Bu hata alındığında Kapat butonuna tıklanıp bu uyarı penceresi kapatılır ardından Dışarı Aktar - F2 butonuna tıklanıp tekrar muhasebe fişi oluşturması sağlanır. Bu uyarı sonrasında herhangi bir veri kaybı olmaz sadece fatura sayısı ve fatura tutar değerlerini yeniden hesaplama yaparken sorun yaşadığı için bu uyarıyı veririr.

Servis was unable to process request. ---> Aktif Session bulunamadı. Session ID:0

Hata     : Servis was unable to process request. ---> Aktif Session bulunamadı. Session ID:0

Nedeni :  Özel entegratörlerin web servisine erişim hatası.

Çözüm :  Bu hata alındığında özel entegratör web servis adresine erişilemediği için farklı tarih ve saatlerde tekrar aktarım denemesi yapılır. O an sistemde bakım yada geçici bir hata gelişmiş olabilir. Hata sürekli devam ederse mükellefiniz üzerinden ilgili özel entegratör firması ile irtibata geçebilirsiniz.

Beklenmeyen bir dosya sonu oluştu.  Aşağıdaki öğeler kapatılmadı: CARI_ISLEM, ENTEGRATOR_KULLANICI_TANIM, dsFaturaConverter. Satır 7617, konum 3.

Hata     : Beklenmeyen bir dosya sonu oluştu.  Aşağıdaki öğeler kapatılmadı: CARI_ISLEM, ENTEGRATOR_KULLANICI_TANIM, dsFaturaConverter. Satır 7617, konum 3.

Nedeni :  Mükellef tanımlama dosyasında anlık gelişen bir hata sonucu dosyanın bozulmasıyla bu hata oluşur.

Çözüm :  Bu hata alındığında tanımlama ekranı XML formatında açılır tanımlama TAG alanlarındaki bozulan satırlar düzeltilir. Genellikle     </CARI_ISLEM> öncesi TAG alan içeriği bozulur. önceki yarım içerikler silinir son kısma şağıdaki TAG alanları eklenerek kaydet yapılır. 

  </ENTEGRATOR_KULLANICI_TANIM>
</dsFaturaConverter>
 

Bunun için [email protected]  veya WhatsApp hattına 0541 722 37 55 - 0362 333 35 11 numaralı telefona anlık talebinizi iletebilirsiniz.

Uzak sunucu hata döndürdü: (503) Sunucu Kullanılamıyor.

Hata     : Uzak sunucu hata döndürdü: (503) Sunucu Kullanılamıyor.

Nedeni :  Özel entegratörlerin web servisine erişim hatası. sunucunun geçici olarak isteklere cevap veremediğini belirten bir HTTP durum kodudur. Bu, genellikle sunucunun aşırı yüklenmesi, bakım çalışmaları, ağ sorunları veya yazılım güncellemeleri gibi geçici durumlar nedeniyle olur.

Çözüm :  Bu hata alındığında özel entegratör web servis adresine erişilemediği için farklı tarih ve saatlerde tekrar aktarım denemesi yapılır. O an sistemde bakım yada geçici bir hata gelişmiş olabilir. Hata sürekli devam ederse mükellefiniz üzerinden ilgili özel entegratör firması ile irtibata geçebilirsiniz.

The value for column 'ERPKODU' in table 'ENTEGRATOR_KULLANICI_TANIM' is DBNull.

 Hata     : The value for column 'ERPKODU' in table 'ENTEGRATOR_KULLANICI_TANIM' is DBNull.

Nedeni :  Entegratör tanımlama penceresinde yer alan Erp Kodu tanımlama alanı boş olduğunda bu hata mesajı gelir.

Çözüm :  Bu hata alındığında aşağıdaki pencerede olduğu gibi Erp Kodu alanı uygun bir şekilde doldurulur.

Belirtilen aralıkta fatura bulunamadı

Hata     :  Belirtilen aralıkta fatura bulunamadı

Nedeni :  Web servis üzerinden fatura listeleri okunmamış olabilir.

Çözüm :  Bu hata alındığında destek ekibi ile irtibata geçip güncel versiyon yükletmesini talep ediniz.

Bunun için [email protected]  veya WhatsApp hattına 0541 722 37 55 numaralı telefona anlık talebinizi iletebilirsiniz.

Kullanıcı adı veya şifre hatalı. Kalan deneme hakkı: (9)

Hata     :  Kullanıcı adı veya şifre hatalı. Kalan deneme hakkı: (9)

Nedeni :  Özel entegratör sisteminde geçerli olan web servis şifresinin değiştiği durumlarda bu hata olur.

Çözüm : Bu hata alındığında özel entegratör firmasının sisteminden yeni web servis şifresi oluşturulur ve programa bu şifre girilir.

 

Kullanıcı Bulunamdı!

Hata     : Kullanıcı Bulunamdı!

Nedeni :  Özel entegratör servis tanımı iserinde bu kullanıcı pasif olduğunda bu uyarı gelir.

Çözüm :  Özel entegratör firması ile mükellefiniz irtibata geçip kullanıcı bilgileri ile web servisin aktif olup olmadığını kontrol ettirmelidir. Genellikle bu hata EDM Bilişim özel entegratöründen gelmektedir.

Kök düzeyindeki veriler geçersiz. Satır 1, konum 1.

Hata     : Kök düzeyindeki veriler geçersiz. Satır 1, konum 1.

Nedeni :  Web servis üzerinden gelen faturanın XML yapısı bozuk ve okunamayan bir fatura içeriği olduğunda bu hata mesajı gelir.

Çözüm :  Bu hata alındığında destek ekibi ile irtibata geçip güncel versiyon yükletmesini talep ediniz.

Bunun için [email protected]  veya WhatsApp hattına 0541 722 37 55 numaralı telefona anlık talebinizi iletebilirsiniz.

Dizin aralık dışındaydı. Negatif bir değer olmamalı ve koleksiyonun boyutundan daha küçük olmalıdır. Parametre adı : index

Hata     :  Dizin aralık dışındaydı. Negatif bir değer olmamalı ve koleksiyonun boyutundan daha küçük olmalıdır. Parametre adı : index

Nedeni :  Fatura listesinde tanımlı alan da yer değişikliği olduğunda bu hata gelebilir. Yada xml fatura içeriğinde hata olabilir.

Çözüm :  Bu hata alındığında destek ekibi ile irtibata geçip güncel versiyon yükletmesini talep ediniz.

Bunun için [email protected]  veya WhatsApp hattına 0541 722 37 55 numaralı telefona anlık talebinizi iletebilirsiniz.

Binding Source kendisinin veri kaynağı olamaz. Data Source ve DataMember özelliklerini Binding Source'a geri başvuran değerlere ayarlamayın.

Hata     :  Binding Source kendisinin veri kaynağı olamaz. Data Source ve DataMember özelliklerini Binding Source'a geri başvuran değerlere ayarlamayın.

Nedeni :  Fatura listesi penceresinde tarih ve belge numarasına göre sürekli sıralama yapmanız durumunda Dışarı Aktar - F2 butonuna tıklanıldığında karşınıza çıkabilir.

Çözüm :  Bu hata alındığında Kapat butonuna tıklanıp bu uyarı penceresi kapatılır ardından Dışarı Aktar - F2 butonuna tıklanıp tekrar muhasebe fişi oluşturması sağlanır. Bu uyarı sonrasında herhangi bir veri kaybı olmaz sadece fatura sayısı ve fatura tutar değerlerini yeniden hesaplama yaparken sorun yaşadığı için bu uyarıyı veririr.

İstek başarısız oldu, HTTP durumu : 503: Service Unavailable.

Hata     : İstek başarısız oldu, HTTP durumu : 503: Service Unavailable.

Nedeni :  Özel entegratörlerin web servisine erişim hatası. sunucunun geçici olarak isteklere cevap veremediğini belirten bir HTTP durum kodudur. Bu, genellikle sunucunun aşırı yüklenmesi, bakım çalışmaları, ağ sorunları veya yazılım güncellemeleri gibi geçici durumlar nedeniyle olur.

Çözüm :  Bu hata alındığında özel entegratör web servis adresine erişilemediği için farklı tarih ve saatlerde tekrar aktarım denemesi yapılır. O an sistemde bakım yada geçici bir hata gelişmiş olabilir. Hata sürekli devam ederse mükellefiniz üzerinden ilgili özel entegratör firması ile irtibata geçebilirsiniz.

Hesap durumu uygun değil

Hata     :  Hesap durumu uygun değil

Nedeni :  e-Mikro yada diğer özel entegratörlerin web servis fatura aktarımı pasif olabilir.

Çözüm :  Bu hata alındığında mükellefiniz ilgili özel entegratör firması ile irtibata geçip web servis üzerinden fatura aktarımının aktif olup olmadığını kontrol ettirmesi gerekiyor.

Name ayrıştırılırken beklenmeyen bir dosya sonu oluştu. Satır 2024, konum 30.

Hata     : Name ayrıştırılırken beklenmeyen bir dosya sonu oluştu. Satır 2024, konum 30.

Nedeni : Mükellef tanımlama dosyasında anlık gelişen bir hata sonucu dosyanın bozulmasıyla bu hata oluşur.

Çözüm : Bu hata alındığında tanımlama ekranı XML formatında açılır tanımlama TAG alanlarındaki bozulan satırlar düzeltilir. Genellikle     </CARI_ISLEM> öncesi TAG alan içeriği bozulur. önceki yarım içerikler silinir son kısma şağıdaki TAG alanları eklenerek kaydet yapılır. 

  </ENTEGRATOR_KULLANICI_TANIM>
</dsFaturaConverter>
 

Bunun için [email protected]  veya WhatsApp hattına 0541 722 37 55 - 0362 333 35 11 numaralı telefona anlık talebinizi iletebilirsiniz.

Dizin, dizi sınırlarının dışındaydı.

Hata     : Dizin, dizi sınırlarının dışındaydı.

Nedeni : Web servisten çağrılan fatura aktarımında anlık erişim hatası olduğunda bu uyarı gelebiliyor.

Çözüm : Bu hata alındığında aktarım işlemini önce programı yeniden başlatıp ardından aktarımı kısa tarih aralığı seçilerek yeniden yapılır.

sss-8-cozum.png

 

Web servis bağlantı zaman aşımı hatası

Hata     : Web servis bağlantı zaman aşımı hatası.

Nedeni : Web servis bağlantı zaman aşımı süresine geldiğinde bu uyarı çıkar

Çözüm : Bu hata alındığında aktarım işlemini önce programı yeniden başlatıp ardından aktarımı kısa tarih aralığı seçilerek yeniden yapılır.

 

Bu satır silinsin mi uyarısı

Hata     : Bu satır silinsin mi uyarısı

Nedeni : Sistemden gelen faturanın değeri 0 (Sıfır) geldiğinde bu uyarı gelir

Çözüm : Bu hata alındığında " Bu satır silinsin mi? " uyarı pencesinde Evet butonuna tıklandığında fatura listesi penceresine bu fatura gelmeden silinmiş olur. Faturayı listede görmek için Hayır butonuna tıklayıp görüntüleyebiliriz. Ardından faturayı listeden çıkarmak için aşağıdaki gösterildiği gibi faturayı listeden çıkarabiliriz.

satir-silme.png

satir-silme-2.png

 

Sağlanan URL düzeni 'https' geçersiz beklenen: 'http'

Hata     : Sağlanan URL düzeni 'https' geçersiz beklenen: 'http'

Nedeni : Web servis adres yolunda http yerine https kullanıldığında bu uyarıyı verir.

Çözüm : Bu hata alındığında web servis için tanımlanan web servis yolunu kontrol etmelisiniz yada destek ekibimizle irtibata geçmelisiniz.

Yetkisiz kullanıcı! Kullanıcı GIB etiketleri aktif değil.

Hata     : Yetkisiz kullanıcı! Kullanıcı GIB etiketleri aktif değil.

Nedeni :  Kullanıcı etiket tanımında e-Fatura ve e-Arşiv Fatura etiketleri seçili olmadığında bu uyarıyı alır.

Çözüm : Bu hata alındığında ilgili e-fatura e-arşiv özel entegratör portalına giriş yapılır. Etiket tanımları kontrol edilerek aktif hale getirilir.

 etiket-tanim1.png

etiket-tanim2.png

 

[EF0003] Oturum açma işlemi başarısız.

Hata     : [EF0003] Oturum açma işlemi başarısız. "Şifremi Unuttum" butonuna basarak işleminize devam edebilir ya da firma yöneticiniz ile iletişime geçebilirsiniz.

Nedeni :  Web servis şifresi hatalı olduğunda bu uyarı alınır.

Çözüm : Bu hata alındığında aktarım için kullanacağınız özel entegratör Web Servis yada Portal şifresi değişikliğini yapan mükelefinizden temin ediniz. Ardından E-Fatura Çevirici > Özel Entegratör Firmanız > Hangi mükellef ise kayıt üzerine çift tıklayıp şifre alanını güncelleyip Kaydet butonuna tıklayınız.

web-sifre1.png

web-sifre2.png

web-sifre3.png

Uygulamanızda işlenmemiş özel durum oluştu. İşlem yapmak istediğiniz müşteri vergi kimlik numarası sistemde kayıtlı değildir.

Hata     : Uygulamanızda işlenmemiş özel durum oluştu. İşlem yapmak istediğiniz müşteri vergi kimlik numarası sistemde kayıtlı değildir.

Nedeni : Lisans tablosuna mükellefin vergi numarası yada tc kimlik numarası tanımlı olmadığında bu uyarıyı alır. 

Çözüm : Bu hata alındığında tanımlama ekranında TC / Vergi No alanına girilen TC kimlik numarası ya da Vergi numarasını destek ekibimize iletebilirsiniz.

Bunun için [email protected]  veya WhatsApp hattına 0541 722 37 55 - 0362 333 35 11 numaralı telefona anlık talebinizi iletebilirsiniz.

 tc-vkn-tanim.png

ServisAyar.xml dosyası bulunamadı

Hata     : ServisAyar.xml dosyası bulunamadı

Nedeni : Servis Ayar dosyası olmadığında bu uyarıyı verir

Çözüm : Bu hata alındığında destek ekibimize iletebilirsiniz.

Bunun için [email protected]  veya WhatsApp hattına 0541 722 37 55 numaralı telefona anlık talebinizi iletebilirsiniz.

 

Karşı taraf hata dönderdi

Hata     : Karşı taraf hata dönderdi

Nedeni : Xml dosyasında sorunlu bir karakter olduğunda bu hata gelebilir.

Çözüm : Bu hata alındığında öncelikle kısa tarihlere seçilerek aktarım yapmaya çalışılır hata devam ederse destek ekibimize iletebilirsiniz.

Bunun için [email protected]  veya WhatsApp hattına 0541 722 37 55 numaralı telefona anlık talebinizi iletebilirsiniz.

 

Orka Bilonço Hesap Planını Fatura Çevirici'de Nasıl Gösterebilirim?

 

Orka Bilonço Programınızı başlatıp, Kayıt/Rapor menüsünde yer alan Hesap Planı bölümüne giriş yapın aşağıdaki pencere (1) açılacaktır.

Ardından ALT+F8 tuşlarına başarak aşağıdaki ekran açılacaktır(2).

Açılan bu pencereden EXCEL/Open Ofis Otomatik Seç kısmı seçilerek hesap planının Excel dosyasına aktarılımı sağlanmaktadır. (3)

 

Excel'e aktarılan hesap planının Fatura Çevirici programına tanımı için, Fatura Çevirici programını çalıştırıp Araçlar > Seçenekler > Eta-Orka-Zirve Hesap Planı tanımlama sekmesine tıklayıp aşağıdaki pencerenin açılması sağlanır(4). 

Tanımalama yapılırken excel deki sütun ve satır bilgisinden yararlanılır.  Tanımlama içerikleri tamamlandıktan sonra KAYDET yapılır. Ardından Fatura Çevirici menüsüne giriş yaparak Orka Hesap Planı Göster seçeneği seçilir(5). 

Açılan pencereden tanımlama doğru yapılmışsa Dosya bölümünde dosya adı ve uzantısı aşağıdaki gibi gelecektir(6).Eğer dosya adı resimdeki gibi çıkmıyorsa 4 adımdaki alanları kontrol etmelisiniz.

Orka Hesap planının da koda veya isme göre filtre uygulamak (7).

Hesap Planımdan Güncelleme yapmak, Tanımlama yapılan hesap planına göre cari hesap kodu getirmek için 4 seçenek yer almaktadır.

  1. Standart Eşleştirme : Paket program ile Excel'de yer alan Cari Hesap Unvanları aynı ise bu eşleştirme yöntemi kullanılır. 
  2. Akıllı Eşleştirme - İlk Kelimeye Göre : Excel'de yer alan Cari Hesap Unvanının ilk kelimenin tamamını ikinci kelimenin ilk üç karakterini işleme alarak eşleştirme yapar. Örneğin Excel'de Ahmet Gündoğdu adında bir cari unvan var paket programımızda  da Ahmet Günseli, Ahmet Gündüz, Ahmet Gündoğdu ve Ahmet Gündoğar olsun bu eşleştirmeyi seçtiğimizde ekrana bu dört unvanıda getirir ve seçim yapmamızı ister. Standart eşleştirme olduğunda otomatik olarak Ahmet Gündoğdu gelirdi. Bu örneğe bakarsak sadece bir eşleştirme değil bir den çok eşleştirme yöntemini aynı anda denemeliyiz.
  3. Akıllı Eşleştirme - Gözardı Kelimelere Göre : Bu eşleştirme yöntemiye Araçlar >Akıllı Cari Kod Bulma - Gözardı Kelimeler tanımlama ekranında unvana ait bazı kısaltmaları devre dışı bırakıp eşleştirme yapmayı sağlamak. Örnek olarak Yılmaz Gıda San.Tic.Ltd.Şti. olark kayıtlı olan unvanın San.Tic.Ltd.Şti. kısmını gözardı kelimelere kayıt edildiğinde eşleştirme de bu kelimelere dikkat ederek arama gerçekleştirilir.
  4. Tc No/ Vergi No ile Eşleştirme : Şimdilik bu özellik sadece Gms.Net programında aktif olarak kullanılmaktadır. Burada Excel de yer alan Tc No / Vergi no bilgisini kullanarak cari hesap kodunu getirir.

Hesap Planımdan Güncelle > Standart Eşleştirme > Orka (8)

 

Tanımlanmış hesap planı dosyasını kontrol ekranı (9).

Son olarak Cari Hesap Unvana karşılık gelen Cari Hesap Kodunu ekrana yazması (10)

Orka Hesap planın Fatura Çevirici programına tanımlamasını 10 adımda göstermeye çalıştık. Sorularınızı [email protected] mail adresine yazabilir veya 0362 333 35 11 numaralı telefondan detaylı bilgi alabilirsiniz.

Yevmiye Fişleriniz Kaç Günlük olsun?

'Araçlar' mesününde 'Seçenekeler'e tıklayın. Açılan Pencerede 'Fiş Gruplandırma' bölümünde Günlük, 5 Günlük, 7 Günlük, 10 Günlük, Aylık ve Fatura No (Her fatura için ayrı fiş) seçeneklerinden birisini işaretleyip kaydedin.

Fişleri istediğim şekilde sıralayabilir miyim?

Aşağıda gösterildiği gibi Fiş Gruplandırma seçeneğini kullanarak;

1- Muhasebe fişinizi Günlük oluşturabilirsiniz.

2-Muhasebe fişinizi 5 Günlük oluşturabilirsiniz.

3-Muhasebe fişinizi 10 Günlük oluşturabilirsiniz. Yani bir aylık veriyi 3 fiş yapar.

4-Muhasebe fişinizi 10 Günlük ve 31 Ayrı Gün seçerek veriyi 4 fiş haline getirebilirsiniz.

5-Muhasebe fişinizi Aylık oluşturarak tek fiş haline getirebilirsiniz.

6-Muhasebe fişinize Fatura No (Her Fatura için ayrı fiş) oluşturabilirsiniz.

7-Fiş Sıralama alanını kullanarak Fatura Tarihi'nden sonra istenilen alana göre sıralama yapabilirsiniz.

 

Aktarım esnasında “Hesap Adı alanı eklemek için uygun değildir.” Hatası alıyorum. Bu sorunun sebebi nedir ?

Bu hatanın sebebi aktarım yapmaya çalıştığınız firmadaki hesap planı ile ( 600 , 391, 153 ve 191 ana ve alt hesapları) fatura çeviricide belirtmiş olduğunuz hesap kodlarının birbiriyle uyumlu olmamasıdır . Excel Fatura Listesini Fatura Çevirici ‘ye yükledikten sonra “Aktarım Seçenekleri ” ekranında Hesaplanan Kdv,Yurtiçi Satışlar , İndirilecek Kdv, Mal Alışlara ilişkin hesap kodlarını göreceksiniz. Bu hesap kodlarını Luca’da aktarım yapmak istediğiniz şirketin ve dönemin hesap planına gore düzenleyiniz.

Ba/Bs leri Nasıl İşaretleyebilirim?

Fatura Çevirici’deki ‘Araçlar’ menüsünde ‘Seçenekler’ e tıklayın . Açılan Pencerede ‘Yazdırma Seçenekleri’ kısmından ‘Ba/Bs İşaretle’ çekini işaretleyin . Daha sonra ‘Cari Hesap Kodunu Kullan’ veya ‘Ba/Bs Cari Kodunu Kullan’ seçeneklerinden size uygun olanı işaretleyip kaydedin.

Yevmiye Fişlerini 10’ar günlük nasıl oluştarabilirim ?

Fatura Çevirici’deki ‘Araçlar’ menüsünde ‘Seçenekler’ e tıklayın . Açılan Pencerede ‘Fiş tarihi gruplandırma’ kısmından günlük , 5 günlük ,10 günlük veya aylık seçeneklerinden birinin işaretleyip kaydedin.

 

Faturaların cari hesap kodlarını nasıl değiştirebilirim ?

Cari Hesap Kodlarını girmek için Fatura Çevirici’de 3 yol vardır.

a.  Fatura Çevirici menüsünün altındaki “Luca Hesap Planını Göster” e tıklayınız. Açılan pencerede İlgili şirket ve dönemi seçip hesap planınızı yükleyiniz. “Filtre” kısmında 120 veya 320 hesapları filtreleyip , Fatura Listesi penceresindeki “Cari Hesap Kod” alanını hesap planınıza bakarak manuel güncelleyebilirsiniz. 

b.   Fatura Listesinin hemen üstünde yer alan “Toplu Cari Hesap Kodu Gir” kısmından toplu olarak cari hesap kodlarını güncelleyebilirsiniz. Kutucuğa yazmış olduğunuz hesap kodunu var olan cari hesap kodlarının önüne,sonuna veya üzerine yazabilirsiniz.
Örnek - 1: Cari Hesap Kodunda ‘320.01’ yazdığını varsayalım. Toplu Cari Hesap Kodu Gir’deki kutucuğa S01. Yazıp ‘Sonuna’ yı işaretleyip güncelle derseniz , cari kodunu ‘320.01.S01’ olarak güncelleyecektir. 
Önemli Not : Şayet ‘320.01.S01’ hesabı Luca’daki hesap planınızda yoksa programınız hata verebilir mutlaka bu kodun varlığından emin olun.
Örnek -2 : Toplu Cari Hesap Kodu Gir’deki kutucuğa ‘320.01.S01’ yazıp ‘Üzerine’ yi işaretleyip güncelleye tıklarsanız, fatura listesindeki tüm cari kodlar 320.01.S01 olarak değişecektir.

c.    Fatura Listesinin hemen üstünde yer alan ‘Cari Kod İşlemleri ’ kısmından ‘Hesap Planından Güncelle’ butonuna tıklayınız. Buradan ,

       1. Standart Eşleştirme : Fatura Çeviri'de yer alan Cari Hesap Unvanı ile Muhasebe programında yer alan Cari Hesap Unvanı aynı olduğunda eşleştirme yapabilir.

       2. Akıllı Eşleştirme - İlk Kelimeye göre : Fatura Çevirici'de yer alan Cari Hesap Unvanı ile Muhasebe programında yer alan Cari Hesap Unvanının ilk kelimesi aynı ikinci kelimenin ilk 3(üç) karakterine bakarak eşleştirme yapar.

       3. Akıllı Eşleştirme - Gözardı Kelimelere göre : Fatura Çevirici'de yer alan Cari Hesap Unvanı ile Muhasebe programında yer alan Cari Hesap Unvanındaki Örnek, Tic, San, vb. kısa unvanları belirterek eşleştirme de bunların dikkate alınmaması sağlanabilir. Bu özelliğin kullanılabilmesi için:  Araçlar Menüsü > Akıllı Cari Kod Bulma - Gözardı Kelimeler penceresi açılarak gözardı kelimeleri kaydetmemiz gerekmektedir.

 

İlgili programı seçerek; hesap planınlarıyla birebir aynı olarak açılmış hesaplarınız varsa , o hesapları kodu cari hesap kodu kısmına otomatik olarak işaretlenecektir.
Önemli Not: Bu işlemin düzgün sonuç verebilmesi için programınızdaki  Cari Hesap Unvanı’nın aynı girilmiş olması gerekir. Örneğin Fatura listenizdekicari hesap unvanı Ahmet Güneş olsun, programınızdaki cari hesap planını da da Ahmet Gündoğdu, Ahmet Gündüz, Ahmet Güneş ve Ahmet Günebakan olsun. Buradaki eşleştirme için önerilen standart eşleştirmedir.